Nový Epic 8 je představen!
Dnes byla představena nová generace modelu Epic 8, nejrychlejšího XC kola na světě.
Nový model výrazně převyšuje svou třídu především stabilitou, kterou závodník pocítí jak ve sjezdech, tak i v následných výjezdech.
Svojí progresivní geometrii usnaďnuje jízdu v technickém terénu, ve stoupáních i při zrychlení. Kokpit zajišťuje optimální trakci a ovládání v zatačkách. Nízké středové složení a volná hlavová trubka v terénu dodají jistotu.
Tlumič Specialized Ride Dynamics nabízí možnost třech nastavení - Wide Open, Magic Middle a Sprint-On-Lock. Wide Open nastavení je určeno především pro dlouhé sjezdy a technické úseky, díky svému minimálnímu kompresnímu tlumení. Naopak režim Sprint-On-Lock poskytuje maximální tuhost pružení s využitím především při sprintu či na silničním úseku. Zlatý střed Magic Middle je nejuniverzálnějším nastavením. Při menší náročnosti terénu kladou tlumiče větší odpor, což způsobuje menší pohyb pružení a poskytuje podporu pro efektivnější šlapání. Noapak pokud je trail drsný, tlumič se pohybuje volněji, aby absoroboval nerovnosti, a tak poskytuje větší kontrolu a hladší jízdu.
Systém RockShox Flight Attendant využívá bezdrátovou technologii Sram AXS, která v reálné čase sbírá data a určuje optimální nastavení jednoho ze tří režimů komprese.
Další novinkou jsou funkce úložiště SWAT a doraz řidítek. Systém SWAT 4.0 nabízí efektivní možnost přepravy všech nezbytností v dolní rámové trubce. Integrovaný doraz řidítek pak zabrání poškození horní rámové trubky při pádu či protáčení řidítek.
Oproti předchozím letům je nový Epic 8 samozřejmě lehčí. Z nových kol S-works bylo ubráno 76 gramů. I přesto účinnost a schopnosti kol byly zývšeny. Díky optimalizaci váhy nebylo využito lisování předních úchytů pro tlumič. Tyto úchyty jsou spojeny s horní rámovou trubkou dohromady (v jedné formě) a následně upraveny pomocí frézování. Ušetří se tak dalších 24 gramů ze samotné horní trubky. Dále model S-works nabízí titanový hardware tlumiče a vahadel, který ušetří 11 gramů. Ultralehká vidlička tlumiče na tomto modelu uberere dalších 38,5 gramu.
Model Epic EVO nabízí stejný rám jako nový Epic 8. EVO se odlišuje 130mm vidlicí, efektivnějšími brzdami, agresivnějšími plášti, zvýšenými řidítky a kratším představcem. Model neposyktuje nastavení tlumiče Magic Middle, a tak si jezdec vybírá pouze mezi volnějším Wide Open a tužším Spint-On-Lock.